Nytt hus, igjen!


Oppi alt styr med to jobber og oppstart av prosjekt skulle jeg også flytte. Det huset jeg bodde i den første måneden jeg var her var fullt møblert, men så kom den en familie som skulle bo der. Dermed måtte jeg ut på husjakt. Vi fant et hus rett ved siden av misjonen. Det var stort og nesten nymalt og fullstendig uten møbler. Jeg tok med meg de tre hønene mine, noen poser med klær  og flyttet. Jeg har fått lurt til meg et gammelt kjøkkenbord og et nattbord til kontoret, så jeg får til å arbeide. På mandag var snekkeren ferdig med en salong til stua, og da så det straks mye mer ut som et hjem.
Det har også vært litt hektisk på gjestehuset til misjonen, som er nærmeste nabo. Etterhvert har alle misjonærer kommet seg til Mali, men de som skulle til Oussoubidiagna har blitt sittende her i Bamako og ventet på tørre veier. Nå begynner regntida og nærme seg slutten og i dag tidlig vågde de seg ut på en 10 timer og 50 mil lang tur. Det har vært koselig å være en hel gjeng her i Bamako og det har vært morsomt å følge med jentene til Jan og Elisabeth Sanden, som har begynt på skole med egen norsk lærer. Men jeg tror alle, og særlig ungene gledet seg til å komme hjem.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det Erna ikke fikk se

Agenda 1 river murer ned

Gamle åpne sår