Høstvær.


På skrivebordet på datamaskinen min har jeg et bilde som til en hver tid viser været i Oslo. Det er veldig oppmuntrende. Hvis jeg får lyst til å klage på varmen, så bare kaster jeg et lite blikk bort i hjørnet der det står noe sånt som "2 grader og regn". Da blir jeg straks overbevist om at jeg befinner meg på rett sted i verden.
Men i dag har jeg også hatt en ordentlig høstdag.
Jeg så på værmeldinga på fredag og tenkte at dette måtte da være feil. Selv om regntida egentlig er ferdig, meldte de regn både lørdag, søndag, mandag og tirsdag. Hvis vi får noe regn nå, så blir det i tilfelle bare litt drypping. Men på lørdag begynte det å regne.
I dag tidlig våknet jeg til regn. Det er jo litt herlig med kjølige morgener så jeg kom meg opp til gudstjeneste i en av kirkene våre, Sikoroni. Gudstjenesten begynte en halv time forsinket og prekenen måtte jeg ha siden han som skulle holdt prekenen ikke kom på grunn av regnet. Etter gudstjenesten skulle vi ha møte med felleskomiteen for våre tre menigheter i Bamako. Men regnet hadde fremdeles ikke stoppet og folk kom dinglende noen timer for seint. Det var ikke antydning til sol og jeg begynte å angre på at jeg ikke hadde tatt med meg et sjal. Da jeg kom hjem kl fem regnet det fremdeles. Termometeret hadde stoppet på 22 grader og jeg gikk rett i dusjen for å få litt varme i meg igjen. Dette er helt unormalt. I august kan vi ha slike regnværsdager,  men i november?
Nå kommer jeg sikkert til å bli forkjølet også...
Jaja, dette var ukas stemningsrapport selv om  jeg ikke forventer noen forståelse eller medfølelse fra dere nordboere.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det Erna ikke fikk se

Agenda 1 river murer ned

Gamle åpne sår