Bønnesvar!

Jeg har en feil eller karakterbrist eller hva man nå velger å kalle det. Det kan hende jeg har fler, men det er en jeg kommer på akkurat nå. Jeg er litt treig til å få ting til å skje. Det ligger litt i familien, så kanskje det er arvelig og da er det jo ingenting jeg kan gjøre med det, men i hvert fall. I fire uker nå har vi hatt allmøte med damene i N'tomikorobougou, der jeg holder på å starte opp et prosjekt. Jeg har nettopp kommet hjem fra vårt foreløpig siste møte. Der var en interessant samling med ca 80 ivrige damer. Problemet er at vi ikke har noe plass der det er skygge. Sola er fremdeles ganske varm i 5-tida og uten skygge er det ikke mye folk får med seg av det som blir sagt. Første gangen kom det som en overraskelse. "I all verden. Er det ikke skygge her nå? Det ville jeg trodd." Men vi fikk da plassert stolene sånn nesten i skyggen.  Andre gangen var det fremdeles så pass kjølig i været at det ikke gjorde noe. Sist onsdag var vi skikkelig  bekymret. "Vi får be om regn da." sa jeg mest på spøk egentlig. Men utover ettermiddagen skyet det til. Det regnet til og med en del. I 5-tida lettet det opp så pass mye at damene kom, men det var fremdeles så pass mye skyer at vi kunne ha møtet uten problemer.
Så er det plutselig onsdag igjen. "Oi, det er sant. Vi har ikke noe skygge å sitte under. Hva gjør vi nå?"
"Vi kan jo be om overskya vær." sa jeg. Mest på spøk egentlig for det var klar himmel og ikke antydning til fuktighet i lufta. Og en ting er å ha flaks en gang, men det er jo ikke sånt som skjer hver gang.
Men da vi kom ut for å sette fram stoler til damene var det jammen overskyet. Kollegaen min, Marie, bare så på meg. Jeg tok den litt kjekke tonen. "Var det ikke det vi ba om da?" Jeg fikk ikke med meg hva hun mumlet til svar, men jeg skal jobbe hardt for å få til et halvtak før neste allmøte. Det er greit å ha en far som ordner opp når en roter det til, men det er kanskje ikke verd å prøve for lenge heller...


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det Erna ikke fikk se

Agenda 1 river murer ned

Gamle åpne sår